Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Multitronic en CVT ... 8-|

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als ervaren automaat rijder verkies ik ook een automaat boven CVT omwille van de terugval in toeren bij het opschakelen. Op een Mini of een Dafke(bv) zonder specifieke motorgeluid zou een CVT mij niet echt storen.

Een schakelmodus bij een automaat(leuk gadget) zegt mij ook weinig, wel handig zijn de sportstanden(handig voor benzinemotoren) om wat meer toeren te krijgen bij sportief rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      vermogen is simpel gesteld koppel x toerental.

Om een voorbeeldje te geven: 500Nm op 2000 toeren is evenveel arbeid dan 250Nm op 4000 toeren .
      Correctie
      Accelereren zal imho wel sneller gebeuren aan 2000 rpm met 500Nm dan aan 4000rpm met 250Nm

(let wel, accelereren =/= sneller rijden. Nogal logisch dat je auto in dezelfde versnelling een hogere snelheid heeft aan 4000rpm dan aan 2000 )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Correctie
        Neen hoor;

Vermogen = arbeid / tijd

Arbeid = verbruik in wagens.

Accelereren zal imho wel sneller gebeuren aan 2000 rpm met 500Nm dan aan 4000rpm met 250Nm
        hangt af van uw startsnelheid en type motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
          hangt af van uw startsnelheid en type motor.
          Pardon? Het gaat hier wel over een hypothetische motor en alles in een auto met identiek dezelfde overbrengingen he.
          Last edited by ; 21/04/2009, 16:35.

Comment

Neen hoor;

Vermogen = arbeid / tijd
            Het gaat hier toch over pk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Het gaat hier toch over pk?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paardenkracht
              Oorspronkelijk geplaatst door wiki
              De naam paardenkracht is verwarrend, want het is niet een eenheid van kracht maar van vermogen.
              Het artikel vermeldt wel "arbeids"vermogen, maar dat is weldeglijk vermogen en niet arbeid.

Arbeid zou je op die omslachtige manier bv "vermogensarbeid" kunnen noemen
              Last edited by ; 21/04/2009, 17:03.

Comment

• CVT en DSG.

Beste spullen die audi ooit gemaakt heeft.

Naast quattro natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  CVT en DSG.
                  Beste spullen die audi ooit gemaakt heeft.
                  Naast quattro natuurlijk.
                  Kleien nuance
                  eerste CVT =/= audi = multitronic (maar akkoord, beste CVT tot nu toe)
                  DSG = volkswagen

Comment

Kleien nuance
                    DSG = volkswagen
                    DSG = Porsche en Audi sport in 1983

Comment

Kleien nuance
                      DSG = volkswagen

Daarom dat ik zei 'gemaakt', en niet 'uitgevonden'.

Kleine nuance.

Comment

• CVT

Jawadde, hoe kan iemand anders nu uitmaken voor iemand anders wat het beste is, ikzelf heb handgeschakeld gereden, DSG en mijn laatste 2 CVT.
                        Ik geef toe dat ik ook sceptisch stond tegenover mijn eerste CVT, Op 3.5 jaar heb ik met mijn 2.0 tdi 350.000 km gereden, ook met zware aanhanger in de alpen, en ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam was verrast, nooit geen problemen mee gehad…mijn nieuwe een 2.7 tdi 6 cil met 400nm koppel rijd gewoon fantastisch…de wagen volgt zeer mooi het gaspedaal en is helemaal niet schrewerig…en de hernemingen echt vet…met mijn 100.000km per jaar weet ik 1 ding zeker, welk merk, kleur etc…mijn volgende wagen gaat zijn weet ik niet, maar wel dat het opnieuw een CVT zal zijn…

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                          Jawadde, hoe kan iemand anders nu uitmaken voor iemand anders wat het beste is, ikzelf heb handgeschakeld gereden, DSG en mijn laatste 2 CVT.
                          Ik geef toe dat ik ook sceptisch stond tegenover mijn eerste CVT, Op 3.5 jaar heb ik met mijn 2.0 tdi 350.000 km gereden, ook met zware aanhanger in de alpen, en ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam was verrast, nooit geen problemen mee gehad…mijn nieuwe een 2.7 tdi 6 cil met 400nm koppel rijd gewoon fantastisch…de wagen volgt zeer mooi het gaspedaal en is helemaal niet schrewerig…en de hernemingen echt vet…met mijn 100.000km per jaar weet ik 1 ding zeker, welk merk, kleur etc…mijn volgende wagen gaat zijn weet ik niet, maar wel dat het opnieuw een CVT zal zijn…
                          Schakel je wel eens manueel op en neer?

Comment

• Ik ben voor de aankoop van een A6 ( 3.0 of 2.7 ) aan het twijfelen tussen die tiptronic en de multitronic. Lijkt me een enorm mooi staaltje techniek, het enigste dat me zorgen baart is de betrouwbaarheid, is die nog altijd betwijfelbaar ? ( betrouwbaarheid is een zeer belangrijk punt )

Comment

Schakel je wel eens manueel op en neer?
                              nee, waarom zou ik daarvoor neem ik geen automaat, die multitronic doet zijn werk perfect...

Ik ben voor de aankoop van een A6 ( 3.0 of 2.7 ) aan het twijfelen tussen die tiptronic en de multitronic. Lijkt me een enorm mooi staaltje techniek, het enigste dat me zorgen baart is de betrouwbaarheid, is die nog altijd betwijfelbaar ? ( betrouwbaarheid is een zeer belangrijk punt )

ik heb met mijn multitronic nooit geen enkel probleem gehad, en met mijn vorige wagen heb ik 350.000 km gedaan op 3.5 jaar...ik vertrouw 100% op deze versnellingsbak..maar ja...er zijn er natuurlijk die alles kapot krijgen...

Comment

Working...
                              X